Serviciul de reduceri Facebook, “Deals” se va opri


Isteria cupoanelor online arata un semn important de ineficienta in afacerile mari, odata cu anuntul Facebook de a opri “peste cateva saptamani”, seviciul Deals, lansat in urma cu 4 luni.
Din perspectiva strategica a consumatorilor, pariez ca va fi un prim esec la nivel global al marilor jucatori.
Din punct de vedere operational, este foarte complicat sa construiesti strategic un business de reduceri in conditiile care:
  • Procesul de lucru implica mai mult de 2 stakeholders pana la livrarea catre clienti
  • Marfa vanduta este reprezentata preponderent de servicii
  • Calitatea serviciilor livrata clientilor nu poata fi controlata
  • Strategia de colectare a  feedback-urilor este secundara sau inexistenta
  • Pretul include discounturi de minim 30-50%, care atrage marii vanatori de oferte
  • Multi vanzatori sunt disperati cand se inroleaza intr-un astfel de program si  frustrati de discountul oferit
  • Clientii care vin cu cupon de reducere arareori mai revin fara un discount similar
Marii jucatori care au apucat sa isi dezvolte suficient afacerea vor creste in continuare, deoarece acea categorie de “consumatori-vanatori” au asteptari si  respect de sine foarte scazute (“reduse 90%” ca sa ramanem in tema), “calitati” care le permit sa faca astfel de compromisuri.
Iar Romania, o tara exponentiala in privinta pomenilor la nivel mondial, care de peste 2 milenii am dovedit ca suntem o tara statornica, mereu cu mana intinsa, va ramane un source of business bun pentru afacerile de cupoane.

by at duminică, 4 septembrie 2011.

Leave a Reply